חמירא סכנתא • הונאת הכשרות שהסתיימה בבית חולים

    ישראל פרייא | תמונה: ויקיפדיה 1 Comment on חמירא סכנתא • הונאת הכשרות שהסתיימה בבית חולים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מקרה חמור ברחובות: ילדה בת 6 עם אלרגיה לחלב, ביקשה לקנות גלידת פרווה בגלידריה מוכרת בעיר. הילדה הובהלה לבית החולים כשהיא סובלת מהתקף אנפילקטי חריף, לאחר שהתברר כי הגלידה חלבית.

    אמה של הילדה סיפרה ל'ישראל היום' כי הגיעה עם בתה לרשת מזון מהיר ברחובות וביקשה גלידה אמריקאית, שידוע שהיא פרווה ואף אכלה ממנה בעבר. "אפילו המוכר הראה לי את האריזה ובה רשום במפורש פרווה. באופן מיידי, שניות לאחר שהכניסה את הכפית עם הגלידה לפיה, היא קיבלה תגובה חריפה ביותר לחלב שכללה צריבה בלשון, הקאה בלתי פוסקת, קוצר נשימה ופריחה". היא אמרה לי 'אמא אני לא נושמת', 'אמא אני עומדת למות'", תיארה האם, "מייד כשהבחנתי בתסמינים, הזרקתי לה אדרנלין. המצב המשיך להחמיר וחשבתי שהיא הולכת לי בידיים".

    צוות חדר מיון ילדים, בראשותו של ד"ר אורי בלה, ייצב את מצבה והיא הועברה להמשך טיפול רפואי וניטור צמוד של צוות טיפול נמרץ ילדים, בראשותו של ד"ר אלי שפירו. לדברי האם, "כל הצוות בחדר מיון ילדים בא אלינו במהירות והזריקו חומרים והצליחו לאושש אותה במסירות ובמקצועיות". לאחר יממה של התאוששות ביחידה לטיפול נמרץ הועברה הילדה להמשך טיפול רפואי למחלקת ילדים.

    ד"ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים קפלן, אמר כי "אין ספק שהתושייה של האם מייד לאחר טעימת הגלידה הצילה את חייה של הילדה, והצוותים הרפואיים בקפלן המשיכו את תהליך הצלת החיים והתאוששותה. אין ספק שגלידה פרווה לא אמורה להכיל חלבון חלב פרה, שכן אלרגיה לחלב עלולה להסתיים בתוצאה טרגית גם ממגע מינימלי. לשמחתנו, הילדה תשוב לחיי השיגרה במהרה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מי אמר שיש הונאה בכשרות???
      מבחינה הלכתית יתכן שיש מצב שיהיו אלרגנים מועטים של חלב בתוך פרווה, אם מבשלים פרוה בסיר שהוגעל לאחר חלבי לרוב השיטות יתכן שהחלב שנפלט חזר ונבלע אבל המאכל פרווה משום שיש כאן נ"ט בר נ"ט (בצורה המועילה לכו"ע) או לאחר המתנה של 24 שעות זה נטל"פ בתחילה וזה מותר לכתחילה. (חוץ מזה, שאלרגנית עוברים גם באויר ויתכן שלאחר הגעלה נשארו אלרגנים באויר, ורק טעם אוסר ונידון לגבי ריחא , אבל אלרגנים של חלב ודאי אינם חלביים…..)